B5 1.8 20v problem brzdy

1973 - ....

Moderátoři: rauly, martin kacafirek, golfi4

Spirt
Příspěvky: 5
Registrován: sob 16. čer 2012 18:23:51

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od Spirt »

ahoj kluci.mam problem s brzdama,z niceho nic,gumovej pedal,predek zacal hodne pribrzdovat,po ohrati kotoucu jsem se s tim nemohl pomalu ani rozjet,proste to zustalo nejak vyset nebo nevim,kotouče až barevny z toho ohřati...kotouče jsou byli 60% a desky new.nevim ani kde hledat,na budikach se nic nerosvitilo,vše ok...prosim o rady pomoc jedna se o passat B5 1998 1.8 20V diky

martin kacafirek
Moderátor
Příspěvky: 178
Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od martin kacafirek »

zůstává ti viset pístek v třemenech,nebo se ti porouchal hlavní brzdový válec,nebo máš zavzdušněné brzdy,takže začal bych kontrolou brzd posilvače=vypneš motor a nwm asi 5 šlápneš na brzdu dokud pedál nebude tvrdej to asi znáš,potom ho budeš držet sešlápnutý a zároven nastartuješ a pedal se ti musí propadnout tak já nwm asi o 3-4 cm,prostě musíš cítit že se propadl,ale zde asi závada nebude
2)bych odvzdušnil brzdy a vyměnil brzd kapalinu
3)ten hlavní brz válec nevímn jak zkontrolovat,sand nikdo poradí nebo se podívej po internetu
4)bych sundal třmen a podíval se jestli ti nezůstává viset pístek,ted nevím jak se u tvého modelu vrací zpět jestli stačí stlačit sikovkama,nebo se s ním musít zárověn točit a tlačit,snad někdo poradí,akortá dávat pozor aby se nepoškodil mažetu kolem pístku,tu taky zkontroluj jestli není děravá atdd...
5)bych pod mažetu dal trošku WD-40 určitě znáš,ale jenom trochu,aby to z toho pak neteklo ven hlavně aby se to pak nedostalo na obložení a kotouč

no to je asi vše zkontroluj prostě vše kolem brzd,hadičky jestli to někde neteče,těsnost atd...
podle mě to bude tím zavtdušněním napiš a dej vědět ;) snad ještě někdo napíše a poradí

Spirt
Příspěvky: 5
Registrován: sob 16. čer 2012 18:23:51

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od Spirt »

ze tak z niceho nic zacali vyset oba dva brzdove trmeny to bych asi vyloucil...kapalina na norme,krasne cista cca rok stara...tesnost vsechno idealne suchy...pedal zitra jeste zkusim,vim ze by se mel trochu propadnout,ale rekl bych ze nepropada,porad gumovej...mozna ten brzd.valec...no nevim,jsem z toho na palici,z niceho nic,mam najeto se serviskou pravejch 103tis.km...vse v cas meneno.

Spirt
Příspěvky: 5
Registrován: sob 16. čer 2012 18:23:51

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od Spirt »

martin kacafirek::jinak dik za radu typ,vše zejtra budu zkoumat...

golfi4
Moderátor
Příspěvky: 152
Registrován: sob 28. dub 2012 14:25:02

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od golfi4 »

Svatá pravda, ten kluk má pravdu.

Pro martin kafacírem: prosimtě nevíš náhodou jestli má B5 zátěžák mě se to jev¨í jako by byl zadek vyrušenej. kdyby byl zátěžák nějakek kaput tak by to tak taky mohlo blbnou že brzdí jen předek. ale zase na druhou stranu ba ten pedál nebyl gumovej. a když je gumovej tak to jako hdyž mu spadla hadice od posilovače na podtlak. Zkus tuto myšlenku zakomponovat do tvé, já passata moc neee i kdyř je to stejné jako další jiné VW.
Vyměním podsvícení budíků levně, za jakou koliv barvu i kombinace barev, záleží na přání

martin kacafirek
Moderátor
Příspěvky: 178
Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od martin kacafirek »

pro golfi:to já právě nevím jestli má B5 zátěžák,vím že ho měl b3,ale b5 nevím-mohlo by to tím být,že on když je porouchaný tak,předk brzí jako kráva a zadek skoro vůbec
pro SPIRT:podívej se někde kolem zadní nápravy,ten rugulator by měl být spojený určitě se zadní nápravou a měl by mít na sobě nějakou pružinu spojenou s nápravou,tak by asi nějak měl vypadat,to asi poznáš kdyžtak to vyfot a dej sem fotky at se na to podíváme.
ale mě se to zdá,když to teda nebude ten posilovač a kapalina je čistá bez bublinek,nová,tak to vypadá na ten hl.brz válec,v nom jsou 2 pístky jeden je pevný a druhý plovoucí,ten 1 je spojený přes posilovač s pedalem a při brždění začne tlačit na ten druhý a vzniká tlak,v klidové poloze ten válec je udržován pružinami,to by mohl být ten problem,ta pružina se mohla přestat vracet a píst pořád tlačí no nevím ale dávám tomu tak 50%

martin kacafirek
Moderátor
Příspěvky: 178
Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od martin kacafirek »

pro spirt:ted jsem četl po internetu tak většinou se ten hl.brz válec mění celej

martin kacafirek
Moderátor
Příspěvky: 178
Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od martin kacafirek »

TADY JSEM NAŠEL NÁVOD NA TU DEMONTÁŽ A KONTROLU,ALE NENÍ TO PRO TVÉHO PASSÁTA!!!!!!!!!!!




Demontáž a kontrola hlavního válce brzdy

U vozů s nádržkou brzdové kapaliny na vnitřním levém podběhu předního kola se při demontáži hlavního válce brzdy z vozidla nejdříve sejme víko této nádržky a spodní odtokové otvory se vhodným způsobem utěsní, aby po odpojení přívodních hadic k hlavnímu válci brzdy nevytékala brzdová kapalina. U vozů s nádržkou umístěnou přímo na hlavním válci brzdy tento úkon odpadá.

Pak se brzdové potrubí vedoucí k předním brzdám a k omezovači brzdového tlaku v zadním brzdovém okruhu odpojí uvolněním jejich koncovek (dutých šroubů) na hlavním válci brzdy. Po odšroubování dvou matic se hlavní válec brzdy vyjme z vozidla. Je-li nádržka brzdové kapaliny součástí hlavního válce brzdy, odpojí se před vyjmutím z vozu elektrické vedení k indikátoru hladiny a po vyjmutí hlavního válce brzdy z vozu se z nádržky vylije brzdová kapalina do připravené čisté nádoby, aby se mohla opět použít.

Další demontáž se provádí na pracovním stole. Vyšroubuje se šroubení přívodů brzdové kapaliny od nádržky (u provedení _s nádržkou na hlavním válci brzdy tato činnost odpadá). Krycí manžeta (obr. 190) se sejme ze zářezu na tělese válce, vyšroubují se dorazové šrouby na spodní části válce a šroubový uzávěr. Teprve pak se mohou vyjmout z hlavního válce brzdy vratné pružiny, jejich misky, pryžová těsnění a přídavné kroužky. Písty, tlačné pružiny a pryžové těsnění je nutno pečlivé prohlédnout, zda nejsou opotřebeny. Nejlépe je ovšem při zpětné montáži použít nové díly, zejména pryžová těsnění.

Vnitřní stěny hlavního válce brzdy a povrch pístů musí být naprosto hladké, bez zjevných nerovností, skvrn rzi a zdrsněných míst. Malé povrchové vady lze odstranit lapováním. Přehlazení vnitřního povrchu hlavního válce brzdy je možné, jen jsou-li nerovnosti malé. Jinak je nebezpečí, že se vnitřní průměr zvětší nad přípustnou mez. Při dokonale hladkém povrchu zmíněných dílů se zamezí ztráty brzdové kapaliny, rychlé opotřebení pístů a pryžových těsnění.

Před složením hlavního válce brzdy je třeba jeho jednotlivé díly řádně omýt v brzdové kapalině, jíž bude naplněna brzdová soustava. K mytí je možno použít i líh nebo benzín (za předpokladu dokonalého osušení, nejlépe stlačeným vzduchem). Přitom je třeba zamezit jakýkoli dotyk jednotlivých dílů s oleji, benzínem, petrolejem a naftou, protože tyto látky působí agresivně na pryžové těsnicí díly.

Při skládání hlavního válce brzdy je pracovní postup opačný než při demontáži. Jednotlivé díly je třeba před smontováním jemně potřít brzdovou kapalinou. Po skončení montáže je nutné brzdovou soustavu odvzdušnit.

martin kacafirek
Moderátor
Příspěvky: 178
Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od martin kacafirek »

ZKUS SE PODÍVAT PO INTERNETU JESTLI NĚKDE NESEŽENEŠ NÁVOD NA TU KONTROLU

Spirt
Příspěvky: 5
Registrován: sob 16. čer 2012 18:23:51

B5 1.8 20v problem brzdy

Příspěvek od Spirt »

tak pedal po nastartovani neklesa...snazil jsem se vymenit brzdovku a odvzdusnit...ale odvzdusnit to uz nejde,bo vabec nenasava kapalinu,nadobka je plna.pedal je uplne mekej a vubec netvrdne,ani po 50seslapnutich,z odvzdusnivaku nejde ani kapalina,nulovej tlak...takze asi ten valec na vymenu :evil:

Odpovědět