Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
Moderátoři: rauly, martin kacafirek, golfi4
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
Zdravím všechny VW fanoušky. Chtěl bych Vás požádat o pomoc při řešení problému s napojením palivoměru na CADDY 2006 BST 2KN. Mám zařízení které má analog vstup v rozmezí 0 - 12V a stačí jej připojit na potenciometr palivového sensoru kde je stálé napětí, a dle voltáže která zde teče zjišťuji stav paliva. U Caddy jsme ale narazili na problém, mezi palubkou a sensorem vedou dva dráty Fialový, a Fialovo černý, a na obou je kolísavé napětí, navíc nám to připadá jako nějaká komunikace mezi nějakými jednotkami. Nevíte někdo kde by se dalo napíchnout nebo jakým způsobem zjistit analogově napětí na palivoměru ? Instaluju si zařízení na monitoring provozu a odcizení vozidla. Snímám už klíček, dveře, stav motoru, toto vše už mám napojené ale problém mám právě s tím palivem.
Předem moc děkuju za jakoukoliv radu, která by mohla vést k úspěchu.
S pozdravem Martin.
Předem moc děkuju za jakoukoliv radu, která by mohla vést k úspěchu.
S pozdravem Martin.
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
Zdravím všechny VW fanoušky. Chtěl bych Vás požádat o pomoc při řešení problému s napojením palivoměru na CADDY 2006 BST 2KN. Mám zařízení které má analog vstup v rozmezí 0 - 12V a stačí jej připojit na potenciometr palivového sensoru kde je stálé napětí, a dle voltáže která zde teče zjišťuji stav paliva. U Caddy jsme ale narazili na problém, mezi palubkou a sensorem vedou dva dráty Fialový, a Fialovo černý, a na obou je kolísavé napětí, navíc nám to připadá jako nějaká komunikace mezi nějakými jednotkami. Nevíte někdo kde by se dalo napíchnout nebo jakým způsobem zjistit analogově napětí na palivoměru ? Instaluju si zařízení na monitoring provozu a odcizení vozidla. Snímám už klíček, dveře, stav motoru, toto vše už mám napojené ale problém mám právě s tím palivem.
Ale i tak to nusí pracovat stejně né?? 2 nebo 3 dráta, pokaždé tam bude proste nejaký jakoby potenciometra který se hýbe podle stavu palivy v nádrži. Vlastně po těch dvou drátech se posílá také smyčka napětí tak jí z toho jen odeber na jeden drát se napíchni paraelně a to je vše. ale otázka je co to bude dělat když si druhou polaritu chytíš na kostře aby zase ujkažoval normálná stav paliva va palubce. no jo se to sporné. a co ti leze za napětí z těch dvou drátů?? to není napětová smyčka??
Ale i tak to nusí pracovat stejně né?? 2 nebo 3 dráta, pokaždé tam bude proste nejaký jakoby potenciometra který se hýbe podle stavu palivy v nádrži. Vlastně po těch dvou drátech se posílá také smyčka napětí tak jí z toho jen odeber na jeden drát se napíchni paraelně a to je vše. ale otázka je co to bude dělat když si druhou polaritu chytíš na kostře aby zase ujkažoval normálná stav paliva va palubce. no jo se to sporné. a co ti leze za napětí z těch dvou drátů?? to není napětová smyčka??
Vyměním podsvícení budíků levně, za jakou koliv barvu i kombinace barev, záleží na přání
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
To co píšeš jsme přesně udělali a právě že zjistili to že to ukazuje nějaké bludy. Běžně to takto funguje a je to ok, ale tady je to nějaký divny. Nastává tam takovýto jev... neustále tam nic není, a jednou za čas se postupně pomalu navyšuje napětí z 0 až na nějakých 2.304V, a zase spadne na nulu... někdy častěji, někdy po delší časové proluce, jakoby sama palubka řídíla voltáž a frekvenci posílání toho napětí... proto se obáváme že to je čistě komunikační kabeláž, a odporové měření někde jinde... takže nám nádrž ukazuje neustále plnou, a jen občas nějaký stav, který se taky nějak zajímavě chová... ta proluka je někdy 2km, někdy klidně i 10km, a ta voltáž taky nemá smysl, jakoby ta horní hranice voltáže taky postupně se mění není to pořád těch 2.304 toto je dokonce když svítí kontrolka... takže asi prázdná nádrž, a 0.011 pravděpodobně plná nádrž.. ale divný jsou právě ty mezistavy které jsou pořád 0.0 navíc toto měření je na tom gps strojku ve frekvenci 100HZ takže neustále se to mění, a voltmetr ukazuje úplně něco jiného, pořád stabilních 0.485V takže si myslíme že osciluje daleko jinač než i mi předpokládáme...
Díky.
Tady ještě doplňuju odkaz na excel tabulku s naměřenýma datama
http://www.kde-je-auto.cz/download/palivo.xls
Díky.
Tady ještě doplňuju odkaz na excel tabulku s naměřenýma datama
http://www.kde-je-auto.cz/download/palivo.xls
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
čau hele měl jsem slabou chvilku tak jsem volal do autokelly aby mi jen řekly jestli má caddy-na jeden nebo dva palivoměry a řekly mi že tento rok tedy 06 je moc mladej na to aby už měly druhovýrobu palivoměrů. ale proč by nenohla mít dva víš jak to dneska na těch autech vypadá. Mě odkázaly jen na originální díly tudíš abych zašel do VW sevisu nebo tedy prodejny. tak to zkus a pozeptej se jak to tam je a jek to tam víbec funguje. a hoď echo jak to dopadlo ať jsme chytřejší, Třeba mě samotnýho by mě to zajímalo.
Jestli to tam palubka posílá takhle sekčně a nepravidelně je mi divný ale proč né vívoj jde dopředu ale mi nějak vázneme a naukou a těchto kočárech
Jestli to tam palubka posílá takhle sekčně a nepravidelně je mi divný ale proč né vívoj jde dopředu ale mi nějak vázneme a naukou a těchto kočárech
Vyměním podsvícení budíků levně, za jakou koliv barvu i kombinace barev, záleží na přání
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
super nápad sehnat si stejný čidlo a prozkoumat jak to tam vlastně vypadá....
díky díky díky... pak se ozvu a dám vědět....
dík
díky díky díky... pak se ozvu a dám vědět....
dík
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
tak nám hod echo tedy jak to vlastně všechno dopadlo šéfe
Vyměním podsvícení budíků levně, za jakou koliv barvu i kombinace barev, záleží na přání
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
Zdravím všechny.
Dneska jsme věnovali palivoměru druhé kolo, a opět jsme v koncích.
Dle všech dostupných schémat co máme k dispozici jsou mezi palubní přístrojovou deskou a samotným potenciometrem plováku dva kabely.
Fialová a Fialovo/Černý, proč dva to má logiku kvůli kompenzaci výkyvu napětí při jízdě a to dle otáček motoru, takže rozdíl těchto Napětí na obou kabelech je vlastně výsledné napětí co si převádíme na množství paliva. U všech aut kde to montujeme to takto fnguje jenže tady ouha.
Když se na ty kabely napojíme tak tam je naprosto nestálý signál i když má určitý smysl, zhruba co 20ms se opakuje pík o určité velikosti...
Jak se chová napětí na obou kabelech je ukázáno z osciloskopu v přiloženém zipu. Takže nám to připadá jako komunikace a asi někde dále na cestě kabeláže (jsme přímo na konektoru na palubce) asi bude ještě nějaká jednotka. Navíc je divné že odpor těchto dvou drátu, při odpojené palubce je pořád 340ohmů, a nemění se ani když houpeme autem....
Zítra úůjdeme dále po kabelech a asi dojde i na demontáž nádrže....
Pak se ozvu. Kdyby Vás někoho něco napadlo dejte prosím vědět... díky moc Martin.
Dneska jsme věnovali palivoměru druhé kolo, a opět jsme v koncích.
Dle všech dostupných schémat co máme k dispozici jsou mezi palubní přístrojovou deskou a samotným potenciometrem plováku dva kabely.
Fialová a Fialovo/Černý, proč dva to má logiku kvůli kompenzaci výkyvu napětí při jízdě a to dle otáček motoru, takže rozdíl těchto Napětí na obou kabelech je vlastně výsledné napětí co si převádíme na množství paliva. U všech aut kde to montujeme to takto fnguje jenže tady ouha.
Když se na ty kabely napojíme tak tam je naprosto nestálý signál i když má určitý smysl, zhruba co 20ms se opakuje pík o určité velikosti...
Jak se chová napětí na obou kabelech je ukázáno z osciloskopu v přiloženém zipu. Takže nám to připadá jako komunikace a asi někde dále na cestě kabeláže (jsme přímo na konektoru na palubce) asi bude ještě nějaká jednotka. Navíc je divné že odpor těchto dvou drátu, při odpojené palubce je pořád 340ohmů, a nemění se ani když houpeme autem....
Zítra úůjdeme dále po kabelech a asi dojde i na demontáž nádrže....
Pak se ozvu. Kdyby Vás někoho něco napadlo dejte prosím vědět... díky moc Martin.
- Přílohy
-
- osciloscope.zip
- (40.55 KiB) Staženo 653 x
-
- Moderátor
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
tak si natáhni separátní svazek,aby si vyloučil chybu v kabelech ne?
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
Nevyndavej nádrž někde tam přeci musí být přístupné výčko na výměnu palivoměru. jen si ho vytahni ven a hýbej s ním místo nafty rukou. já vím mě se to hezky kecá když jsem ani neviděl jak to tam je a jestli tam je vůbe c přístupnej trošku kloudně
Vyměním podsvícení budíků levně, za jakou koliv barvu i kombinace barev, záleží na přání
-
- Moderátor
- Příspěvky: 178
- Registrován: pon 16. led 2012 16:57:07
Instalace GPS monitor zařízení - komplikace s palivoměrem
většinou pod sedačkama vzadu možná!