Pumpa nebo baterie ?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátor: rauly

Odpovědět
Pavelz
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 14. led 2016 17:31:42

Pumpa nebo baterie ?

Příspěvek od Pavelz »

Zdravim, (majitel Golf Variant 4, PD, výroba 2004, nafta, 200k tachometr)

v pondělí se ze zadních prostor vozu ozývaly drnčivé zvuky, díky lokaci vzadu a charakteru zvuku jsem to odhadl na palivovou pumpu. jako by se něco dřelo. Nebylo to slyšitelné pořád, ale občas. Navíc se mi zdálo, že ač pod plynem na rychlosti cca 130-140, jakoby auto na vteřinku netahlo, pak tahlo nějakou dobu a zase na vteřinu netahlo...řikal jsem si mizerná nafta

Z mírného kopečka jsem na dálnici vyhodil rychlost a jel na volnoběh, najednu blikla baterie a dle otáček na nule jsem zjistil, že motor chcípl, pustil jsem spojku, motor chytnul, baterie zhasla a motor jel v klidu až domu. Nějak jsem tomu nepřikládal důležitost a možná si nechtěl připustit průser s pumpou...

Ve středu jsem jel v centru Brna a na dost frekventované Kounicové motor zhasnul, neměl jsem možnost to nikde pustit z kopečka a zkusit zda-li chytne samo. Tedy jsem zkoušel startovat a úspešně blokoval provoz. Motor nechytl, baterie (statečná skoro 3 minuty běhu) začala slábnout a tak jsem se na to vykašlal a věděl jsem, že pojedu domu na laně. Ještě ten večer jsem to dal místnímu opraváři aut v okolí a čekal kolik si řekne za pumpu. Překvapilo mne, že navrhl koupit baterii a přesvědčoval mne, že pokud je baterie špatná (doposud byla OK a pouze se mi zdá, že jsem jí utavil na tom opětovném startování ve středu), tak může dávat špatné hodnty a že VW neni Š120 a že ta pumpa může chrastit, protože má podpětí.

Je to možný ? Alternátor dobíjí dobře a čekal bych, že když se jednou motor točí, tak živí všechny el. spotřebiče včetně pumpy a že baterka v tu chvíli vůbec nehraje roli. Ale automechanik mne přesvědčoval, že určitě ne...

Tuší někdo ?

Tak ve finále vyměněna pumpa a auto jezdí. Abych se nenudil, tak pro změnu špatně startuje (jedno či studené, či zahřáté...) když je v nádrži pod 10-15 litrů. Takže jezdim pořád s plnou minimálně poloviční nádrží...o)...Netušim proč a už to nemíním řešit. Beru to tak, že po 12letech spolehlivého provozu je to utahaný a unavený auto. Půjde na odpočinek...o)

Odpovědět